EditorialeNr. 10 / 2020

Nu am murit nici anul ăsta

Editorial Octombrie 2020

În luna Octombrie 2005 vedea lumina tiparului primul număr al revistei AutoTehnica. Rod al unei colaborări cu colegii din Ungaria, care au pornit revista omonima ”AutoTechnika” încă de la începutul anilor 90, revista și-a propus să devină principalul furnizor de informații tehnice în domeniul auto din România.

Interesant este că, din păcate, o parte din firmele care și-au făcut reclamă în primul număr al revistei, o mare parte au dispărut, majoritatea fiind fie devorate de criza din 2010-2012, fie sucombând pur și simplu înghițite de concurența marilor distribuitori de piese.

Deci am pornit cu o revistă. Dupa 6 luni de la primul număr, în 2006, am organizat la Cluj Napoca primul eveniment din seria AutoTehnica Workshop, un concept complet nou pe piața autohtonă, în care am îmbinat o conferință tehnică cu o micro-expoziție de scule și dispozitive pentru service-urile auto.

În 2007 am lansat Academia AutoTehnica, primul program independent de Cursuri de Perfecționare pentru specialiștii auto. Acesta a fost ”bunicul” programelor de școlarizare dezvoltate de marii distribuitori de piese auto sau de companiile independente.

În 2008 am început să distribuim manualele Haynes în limba română, abordând o nouă direcție de dezvoltare.

Tot în 2008 am organizat și prima ediție AutoDiga, la Brașov, prima expoziție independentă de piese, scule și echipamente pentru service-urile auto.

În 2009 am devenit distribuitori pentru Romania pentru Autodata și AuDaCon, principalele programe de reparații auto existente în acel moment pe piață.

În 2010 am fost membri fondatori ai Asociației Specialiștilor Auto din România, principala organizație profesională a service-urilor auto.

În 2013 am lansat departamentul de Market Research si Business Intelligence.
În 2014 am devenit distribuitori HaynesPro pentru România

În 2015 am lansat divizia de materiale promotionale

În 2018 am lansat divizia educațională, și am început editarea de manuale destinate Școlilor Profesionale în sistem Dual, în parteneriat cu Europa Lehrmittel – Germania.

Cam asta am facut, pe scurt, în ultimii 15 ani.
Am pornit de la o revistă și am ajuns să fim implicați în cam tot ce înseamnă domeniu tehnic auto … iar acum, prin implicarea în dezvoltarea Învățământului Dual, încercăm să deschidem noi porți spre viitor.

Nu ne stă în caracter să ne lăudam, dar putem spune că în multe privințe am fost deschizători de drumuri și am fost copiați cu frenezie. Iar asta ne-a bucurat, dar ne-a și lansat provocări noi. Am fost sabotați (și suntem în continuare sabotați) de nume mari din piață, motiv pentru care în prezent nu prea mai lucrăm cu nicio firmă mare din România. Am fost, suntem și vom fi INDEPENDENȚI.
Nu am primit NICIODATĂ niciun ban de la stat sau de la vreun ”sponsor”. Ne-am chinuit să supraviețuim cum numai noi știm, iar asta vi se datorează Dumneavoastră în proporție de 110%.
Au fost momente în care am vrut să renunțăm, dar când vroiam să ne băgăm picioarele și să închidem singura activitate din firmă care merge pe pierderi constante, venea câte un telefon de la un necunoscut, care ne transmitea un mesaj de genul ”Bună ziua, am văzut câteva reviste de ale Dumneavoastră într-un service și aș dori să cumpăr toată colecția, de când a apărut revista !”
Și asta ne determina să mergem mai departe.

Și nu am murit … Încă…. Chiar daca ultima factură de publicitate am încasat-o în Aprilie, totuși mergem mai departe …

 

Pentru că acum împlinim 15 ani, iar acest Editorial este cel mai plicticos (pentru Dumneavoastră) din cele apărute vreodată în AutoTehnica, pentru că nu înjur pe nimeni, îmi permit să va plictisesc în continuare, aducând un mic Omagiu celor fără de care acest proiect nu există.

Pentru că la noi toți ne considerăm egali, am ales ordinea alfabetică de prezentare a Echipei X-Meditor, cei care se află în spatele acestei reviste, și cărora aș dori să le mulțumesc public pentru că există, pentru că mă suportă și pentru că, de vreo 9 ani, niciunul nu a părăsit firma:

  • Marian BADEA – este omul ”bun la toate”, care coordonează oficial Divizia de Publicitate/Promoționale, dar care ne ajută și să dăm cu mătura (odata pe an, cand nu mai incăpem în birouri din cauza dezordinii) și să livrăm marfă, atunci când nu avem încredere în curieri. Este omul care s-a alăturat echipei când ne era cel mai greu și care acum este un om fără de care nu prea ne imaginăm cum ar fi …
  • Anda BALAURU – este (după Any), cel mai vechi angajat al firmei și este cea care se ocupă de bani. Ea face facturile, plânge după încasări și ne bate la cap să îi ducem la timp bonurile și facturile. Este una din foarte puținele persoane cât de cât mai ordonate din firmă, ceea ce ne miră pe toți …
    Any BOHÂLȚEA – a fost primul angajat al firmei (chiar înaintea mea). A pornit de la secretară și a ajuns să coordoneze activitatea executivă a firmei. Nasterea celor 2 fetițe minunate a ținut-o departe câțiva ani de firmă, dar acum s-a reîntors și și-a reluat locul cuvenit. Este omul care atunci când era pe masa de nașteri, dădea telefoane pentru organizarea expoziției AutoDiga de la București.
  • Elena BURCEA (sau Roboțica, cum îi spunem noi). Este cea care vă freacă la cap cu telefoane atunci când vă expiră abonamentul la revistă și este una din fetele care va stressează cân mai organizăm Workshopuri. Porecla i se trage după stilul de muncă pe care și-l impune (pe care eu îl consider inuman, dar ori de câte ori i-am spus-o, nu a ținut cont) … Este omul care da zeci de telefoane fără pauze, trimite mailuri, oferte, samd la ore imposibile și e în stare să își ceară scuze dacă pleacă la toaletă 30 de secunde în timpul programului. Pe scurt, este Workahoolicul echipei
  • Camelia CIOCÂRLAN – este cel mai noi membru al echipei și este cea care coordoneaza Departamentul Educațional. După o perioadă destul de lungă în care nu a înțeles nimic din stilul nostru de munca (”Dar cum adică nu trebuie sa fac rapoarte”?, ”Dar cum adică nu e nevoie să vin la birou?”, samd), sperăm că a înțeles că se poate și altfel … Problema ei este că a băgat manualele noastre unde nici cu gândul nu gândeam … Și îi mulțumim.
    Roxana COJOCARU – este omul fără de care eram în faliment de mult. Este Consultantul nostru Fiscal și omul care ne-a învățat că în contabilitate 1+1 = cât vrea Contabilul și ne-a ajutat cu sfaturile ei cum să depășim câteva momente critice ….
  • Mircea LOVIȘTE – teoretic este cel care coordonează efectiv revista și este singurul din firmă care știe despre ce este vorba în ea … Este o altă ciudățenie a naturii, pentru că atunci când literalmente muream de foame, a acceptat să lucreze peste 1 an pe datorie, fără a primi niciun ban…
  • Katy SÜTÖ – teoretic coordonează departamentul de software și este cea care vă bate la cap cu prelungirea licențelor de Autodata sau HaynesPro. Practic este una din fetele ”bune la toate” care nu se dă în lături de la a suna pentru evenimente sau a monta standuri la expoziții.
  • Oana TRANDAFIR – este cea care se ocupă cu partea grafică a revistei. Noi bănuim că a fost liliac într-o viață anterioară, pentru că o găsim la muncă pe la 3-4 dimineața. În plus, a lovit-o Dumnezeu și cu creativitate și imaginație ceea ce ne cam pune pe gânduri ….
  • Mihaela ZAMFIR – încheie lista (alfabetică) a membrilor echipei. Este teoretic cea care se ocupă de organizarea de evenimente, dar întrucât situația actuală ( de tot căcatul) ne împiedică să ne mai întâlnim față în față, momentan se ocupă de un proiect de cursuri de calificare pe domeniul electrician, tinichigiu și vopsitor auto, proiect la care suntem parteneri. Dar nu pentru mult timp întrucât într-un viitor apropiat va prelua sarcinile colegei Elena, care din decembrie, din fericire pentru toata lumea, ne va părăsi pentru o perioadă, fiind ocupată cu un nou job, cel de ”proaspătă mămică”. Mihaela este ”copilul” firmei, este cea care, pe vremea când ne mai adunam la birou, avea darul de a ne înlătura nervii, problemele și supărările prin atitudinea și gesturile ei …

 

Ăștia suntem ACUM, dar nu îi putem uita pe cei care au pus la rândul lor cărămizi la ceea ce suntem acum:

Redactorii Șefi (cronologic): Constantin Ursi (în prezent are o firmă de echipamente de service auto), Cristian Urucu (în prezent la Mercedes Benz România) și Claudiu Colibaba (în prezent la Valtec)

Foștii colegi: Călin Giubega (în prezent designer de succes în Suedia) , Monica Popa (în prezent s-a mutat în Cluj), Andrei Copaci (în prezent la Londra), George Ursi (în prezent lucrează cu tatăl său la firma de echipamente de service a acestuia).

Ăștia suntem, asta am făcut până acum. Am făcut muuuuuuulte greșeli, au apărut muuuuuuulte tâmpenii în revistă și am luat muuuuulte țepe. Dar am supraviețuit. Și dacă până acum nu ne-a omorât nici criza economică, nici covidul și nici concurența … Înseamnă că sunt șanse să vă mai stressăm și la anul.

 

VA MULȚUMIM PENTRU CĂ EXISTAȚI ȘI PENTRU SPRIJINUL PE CARE NI L-AȚI ACORDAT ÎN TOȚI ACEȘTI ANI !

Și personal, vă multumesc public și voua dragi colegi pentru că fără voi … Nimic nu s-ar fi făcut din ce s-a făcut …

 

 

 

Articole asemanatoare

Back to top button