2021Nr. 03 / 2021

Motoare OTTO TFSI Generatia A 3a MQB

Tehnologia TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection = Turbo Injection with Stratified Charge, Injecţie Stratificată a Carburantului cu supraalimentare = Injecţie cu Sarcină Stratificată cu supraalimentare).

Ce înseamnă MQB ? Abrevierea MQB vine din germană și înseamnă Modularer Quer Baukasten- Platforma Modulară Transversală și se poate traduce liber -kit modular pentru autoturismele cu motoarele montate transversal pe puntea față .

Conceptul MQB

Modularizarea a parcurs trei etape distincte :
● Modularizare in cadrul aceleiași clase ;

● Modularizare parțială între clase diferite ;
● Modularizare completă între clase diferite

 

Arhitectura MQB este o strategie modernă care
duce la o direcționare mai eficientă a dezvoltării către module identice care pot fi implementate în majoritatea mașinilor fabricate în grupul Volkswagen. Noul sistem duce la reducerea numărului de componente fabricate și, prin urmare, la reducerea costurilor de dezvoltare și producție.

Unul dintre principalele avantaje ale platformelor modulare MQB este flexibilitatea mare pe care pot fi realizate concepte de automobile diversificate. Dimensiunile de principale ca puntea de bază, banda de rulare, dimensiunea roții și pozițiile scaunului sunt variabile în limitele convenite la nivel de grup. Singura parte – distanța pedalelor față de centrele roților este aceeași tot timpul pentru a permite proiectarea standardizată a părții din față mașinii.

Această familie de motoare din generația a 3a cu capacități de 1,8l și 2,0l au următoarele modernizări față de generația anterioară :
– chiulasa cu colector de evacuare integrat

– sistem de injecţie dual (FSI si MPI)
– circuit de răcire “inteligent”, cu control electronic
– variator faze distribuţie atât pentru arborii cu came pentru admisie cât
şi pentru evacuare
– supape de evacuare cu inălţime de ridicare variabilă
– turbosuflanta cu control electric
– circuit de ulei în doua trepte
– sistem de duze pentru răcirea cu ulei a pistoanelor
– senzor nivel ulei cu ultrasunete – PULSE-sensor (WIV)
– fără senzor cantitate aer admis

În cele ce urmează voi face referire la motorul de 1,8 l și voi trata pe larg modernizările aduse :mecanismului motor și arborilor de echilibrare,chiulasei cu sistem de ridicare a supapei (AVS), sistemului de răcire,sistemului de injecție-injecția duală- și turbosuflantei

(continuarea in nr. 03/2021 al revistei AutoTehnica)

Articole asemanatoare

Back to top button