
Pentru Volkswagen, proiectarea motoarelor din prezent şi cele ce se vor dezvolta în viitor, cu injecţie directă de combustibil, reprezintă o contribuţie importantă în ceea ce priveşte protejarea mediului înconjurător.
Motoarele FSI, caracterizate prin putere ridicată şi prin faptul că ţin cont de protecţia mediului înconjurător sunt prezente în 4 variante ale următoarelor autovehicule:
- Motorul FSI 1.4 litri/63 kW Polo;
- Motorul FSI 1.4 litri/77 kW Lupo;
- Motorul FSI 1.6 litri/81 kW Golf/Bora;
- Motorul FSI 1.6 litri/85 kW Touran.

Ambele motoare sunt aproximativ la fel, în sensul că ambele sunt alcătuite dintr-un bloc-motor şi chiulasă, arbore de distribuţie, cutie de control, pompa de ulei şi elementele subordonate.
Diferenţele semnificative dintre motoarele FSI de 1.6 litri sunt reprezentate de o cursă mai lungă, o perioadă variabilă a supapei şi dezvoltări ulterioare ale condiţiei de operare cu „dubla injecţie”.
Caracteristici tehnice
Mecanica motorului
- Bloc-motor echipat cu curăţitor de aer şi control al aerului fierbinte;
- Partea superioară a galeriei de admisiei realizată din plastic;
- Arbore pe bază de lanţ de distribuţie;
- Sincronizarea variabilă a supapei în mod continuu (doar la motorul FSI 1.6 litri/85 kW);
- Radiator de ulei (doar la motorul FSI 1.6 litri/85 kW);
- Pompa de ulei duocentrica;
- Sistemul de răcire cu circuit dublu;
- Răcirea transversală a chiulasei;
- Sistemul răsuflător pentru gazele din carter.

Managementul motorului
- Injecţia directă a benzinei cu dublă injecţie;
- Unitatea de control a motorului cu sensor de presiune al aerului ambiental;
- Sensorul temperaturii aerului admis din blocul motor;
- Alimentare la cerere a sistemului de combustibil;
- Aprinderea bobinei cu o singură scânteie;
- Tratamentul gazelor de eşapament cu un catalizator de stocare al oxizilor de azot şi sensorul oxizilor de azot;
- Radiator integrat şi controlul ventilatorului.
Pompă de ulei duocentrica, sistemul de răcire cu circuit dublu şi alimentarea la cerere a sistemului de combustibil reprezintă tehnologii noi care vor fi utilizate şi la alte autovehicule în viitor.
Codurile motorului | AUX | BAG |
Translatie | 1390 | 1598 |
Tip | Motor cu 4 cilindri in linie | Motor cu 4 cilindri in linie |
Numar supape per cilindru | 4 | 4 |
Alezaj | 76.5 mm | 76.5 mm |
Cursa | 75.6 mm | 86.9 mm |
Ratie de compresie | 12:1 | 12:1 |
Randament maxim | 63 kW la 5000 rpm | 85 kW la 5800 rpm |
Cuplu maxim | 130 Nm la 3500 rpm | 155 Nm la 4000 rpm |
Managementul motorului | Bosch Motronic MED 7.5.11 | Bosch Motronic MED 9.5.10 |
Combustibil | Fara plumb 98 ( | |
Tratamentul gazelor de esapament | Catalizatori in trei moduri cu control a sondei Lambda, convertizor catalitic al stocului de oxizi de azot | |
Standard de emisii | EU4 |