2021Nr. 03 / 2021

Inlocuirea placutelor de frana la frana de parcare electronica

Din motive de siguranță și pentru a obține un efect optim, toate activitățile de întreținere și reparații trebuie efectuate numai de către profesioniști instruiți în conformitate cu liniile directoare și specificațiile emise de producătorul vehiculului.
Înainte de a începe reparațiile, verificați dacă toate părțile sistemului de frânare pe care nu le veți înlocui sunt în stare perfectă de funcționare. Acestea includ furtunurile și conductele de frână, starea lichidului de frână (punctul de fierbere), garniturile și pistoanele etrierului de frână, șuruburile de ghidare de pe suportul de frână, precum și butucul roții și rulmenții roților.

Pentru lucrări profesionale de reparații, întreținere și diagnosticare la frâna electrică de parcare, trebuie să fie disponibil un instrument electronic de diagnosticare care poate fi conectat la vehicul prin intermediul Diagnosticului la bord (OBD).

Înainte de a înlocui o componentă a frânei electrice de parcare, sistemul trebuie introdus în modul de întreținere cu ajutorul acestui dispozitiv de diagnosticare.

Pentru a face acest lucru, regulatorul rotește axul (Fig. 1), astfel încât piulița de presiune să poată fi condusă înapoi în poziția sa inițială (Fig. 2). După finalizarea reparației, sistemul trebuie calibrat.

Componentele frânei electrice de parcare:

Etrierul frânei de parcare electrice este un etrier cu un singur piston de tipul „Colette”.

Funcția hidraulică este aceeași, indiferent dacă etrierul este fără frână de parcare sau dacă are frână de parcare mecanică.

Actuator
Motorul electric acționează angrenajul de acționare printr-o curea dințată. Angrenajul de actionare și axul sunt conectate împreună.

Piston
Axul este conectat la piulița de presiune printr-un filet autoblocant. Piulița de presiune este asigurată împotriva rotirii în piston datorită formei sale și a porțiunii plate corespunzătoare din interiorul pistonului. De îndată ce axul este rotit de angrenajul din servomotor, piulița de presiune împinge pistonul și, odată cu acesta, plăcuța de frână împotriva discului de frână – frâna este activată. În sens invers, frâna este eliberată prin deformarea inelului de etanșare a pistonului (revenire).

Inlocuirea placutelor:

Înainte de a înlocui placutele de frana, sistemul trebuie introdus în modul de întreținere cu ajutorul unui dispozitiv de
diagnosticare.

Scoateți conectorul
Deblocati siguranta conectorului cu un instrument adecvat și scoateți conectorul din servomotor.
Unele sisteme de frânare electrică de parcare utilizează servomotoare cu un cablu integrat. În acest deconectată mufei se face de pe cablajul vehiculului.

(continuarea in nr. 03/2021 al revistei AutoTehnica)

Articole asemanatoare

Back to top button