Nr. 04 / 2013

Controlul electronic al puterii Design si functii – II

Unitatea de Control a motorului

 

Unitatea de control a motorului calculeaza, pornind de la semnalul de intrare furnizat de catre sensorul de pozitie al acceleratiei, necesarul de putere a motorului solicitat de catre conducatorul auto si transforma informatia in cuplu de motor cu ajutorul actuatorilor.
Unitatea de control a motorului tine cont de functiile suplimentare ale sistemelor de management ale motorului (de exemplu, limitatorul de viteza, limitatorul de putere) si ale altor sisteme (sistemul de frânare sau al cutiei de viteze automate).
De asemenea, unitatea de control a motorului monitorizeaza sistemul de control electronic a puterii astfel incât sa previna aparitia defectiunilor.

Design
Unitatea de control a motorului cuprinde doua unitati de procesare: procesorul principal si procesorul de control.

2

Procesorul principal primeste semnale de la senzori, le proceseaza si activeaza actuatorii. De asemenea, acesta verifica si procesorul de control.
Procesorul de control are rolul de a verifica procesorul de functionare.

Functia de monitorizare

3

Procesorul de control monitorizeaza in permanenta functiile procesorului principal. in acelasi timp, acesta verifica semnalele de iesire furnizate de catre procesorul principal si le compara cu propriile calcule. Cele doua procesoare se verifica reciproc prin intermediul unei functii de tip intrebare/raspuns.
in cazul in care sunt depistate erori, ambele procesoare pot influenta unitatea de control a clapetei de acceleratie, pornirea si injectia, intr-un mod independent una fata de cealalta, astfel incât
sa poata opri motorul.
Modul in care procesorul de control verifica procesorul de functionare cu ajutorul sistemului tip intrebare/raspuns

4
Procesorul de control intreaba procesorul principal cu privire la viteza motorului sau la avansul pornirii de exemplu. Apoi verifica daca informatiile furnizate sunt corecte. in cazul in care raspunsul este gresit, exista un contor de erori atasat procesorului de control, care înregistreaza prima eroare. Motorul este oprit dupa 5 raspunsuri gresite. Aceste 5 raspunsuri gresite pot fi detectate în mai putin de jumatate de secunda.

 

(continuarea in nr. 04 / 2013 al revistei AutoTehnica)

Back to top button