2016Nr 11-12 / 2016

WaterBoost – Sistemul de injectie de apa de la Bosch

  WaterBoost – Sistemul de injectie de apa de la Bosch

Bosch este primul si singurul producator ce ofera inovatorul sistem de injectie de apa, ce este injectata in galeria de admisie, la sarcini si turatii medii ale motorului.

Avantajul acestui sistem este reducerea consumului de carburant, ce poate ajunge la 13% economie.

Injectia de apa, pentru reducerea temperaturii

Motoarele cu aprindere prin scanteie, irosesc aproximativ 1/5 din cantitatea carburantului.In special, la turatii mari, o parte din carburant este utilizata pentru racire, in loc de propulsie.Acest lucru se datoreaza faptului ca performantele motoarelor actuale, sunt impinse spre limite, in termeni de performanta si eficienta carburantului. Cu ajutorul noului sistem Waterboost, Bosch, arata ca lucrurile pot evolua. Prin injectia de apa, economia de carburant este realizata, in special cand se accelereaza rapid sau in regim de autostrada. Aceasta economie, este sezizabila in special in cazul motoarelor cu ciliindree mica ( 3 sau 4 cilindri), ce se regasesc in clasa mica si medie a vehiculelor.

Economia de carburant, se realizeaza prin injectarea apei in amestecul aer\carburant, ceea ce duce la ridicarea limitelor sistemului conventional, prin reducerea temperaturii in camera de combustie, permitand o rata de comprimare si mai mare, fara sa apara riscuri de detonatie. La baza acestei tehnologii inovatoare se află un principiu simplu: un motor nu trebuie să se supraincalzeasca.

Functionarea sistemului, este relativ simpla si ofera beneficii mari. Apa este luata dintr-un mic rezervor si un jet fin, este injectat direct in galeria de admisie, unde se evapora. Conform specificatiilor Bosch, 5 litri de apa demineralizata este suficienta pentru a pargurge aproximativ 3000 KM, in regim normal de functionare. Chiar daca rezervorul se goleste, vehiculul va functiona, utilizand sistemul conventional.

Injector folosit in injectia aperi

Sistemul WaterBoost este deja in productie de serie. Primul automobil echipat si comercializat cu aceasta tehnologie este BMW M4 GTS. Automobilul este propulsat de un motor cu 6 cilindrii, turbo supraalimentat, cu injectie directa.

(Continuarea in nr. 11-12/2016 al revistei AutoTehnica)

Related Articles

Back to top button
Close
Close