2021Nr. 07-08 / 2021

Transmisia manuala robotizata

La un automobil cu transmisie/cutie de viteze manuală, conducătorul auto are controlul absolut asupra deciziei şi a procesului de schimbare a treptelor de viteză. Acest lucru poate fi considerat un avantaj sau dezavantaj asupra plăcerii de a conduce şi a economiei de combustibil, în funcţie de tipul şi experienţa conducătorului auto. Pe o piaţa europeană, în care domină automobilele cu transmisii manuale (MT), ambuteiajele din traficul urban pot transforma plăcerea de a conduce într-un proces stresant şi obositor. De asemenea, la autovehiculele de transport uşoare, care parcurg un număr semnificativ de km/zi, economia de combustibil este un factor cu impact major asupra cheltuielilor.
COTA DE PIAŢĂ A AUTOMOBILELOR ÎN EUROPA, ÎN FUNCŢIE DE TIPUL TRANSMISIEI

 

 

 

 

 

 

CVT (Continiously Variable Transmission) – transmisie cu variaţie continuă Electric – transmisie pentru automobile electrice AMT (Automated Manual Transmission) – transmisie manuală automatizată DCT (Double Clutch Transmission) – transmisie cu dublu ambreiaj AT (Automatic Transmission) – transmisie automată MT (Manual Transmission) – transmisie manuală Din considerente de comfort şi de reducere a consumului de combustibil mai mulţi producători auto şi-au echipat automobilele cu transmisii manuale automatizate.

În industria de automobile aceste transmisii se numesc AMT (Automated Manual Transmissions). Se mai utilizează termenul de robotizat în loc deautomatizat, probabil datorită acronimului echivalent din limba franceză (BVR – Boîte de Vitesses Robotisée).

 

 

 

 

 

 

COTA DE PIAŢĂ A AUTOMOBILELOR LA NIVEL GLOBAL, ÎN FUNCŢIE DE TIPUL TRANSMISIEI

La nivel mondial ponderea transmisiilor manuale automatizate este foarte mică, de aproximativ 1%. Se
estimează că, la nivel global, cota de piaţă a trasmisiilor AMT s-a menţinut la nivel relativ constant
între 2012 şi 2107. În Europa situaţia transmisiilor manuale automatizate este un pic diferită. În anul 2012
cota de piaţă era de aproximativ 3.5 %, iar în 2015 s-a redus până la aproximativ 3%. Cu toate că la nivel
global producţia de AMT-uri a crescut anual, de la aprox. 0.55 mil. în 2010 la 1.33 mil. în 2015, cota de
piaţă s-a menţinut aproximativ aceeaşi.

(Continuarea in nr. 07-08/2021 al revistei AutoTehnica)

Articole asemanatoare

Back to top button