
Sistemul de tractiune integrala XWD
Sistemul utilizat de General Motors se numește XWD (Cross-Wheel Drive). Acest sistem de tracțiune integrală utilizează un modul de gestiune al tracțiunii pe puntea spate produs de compania Haldex. Sistemul
XWD controlează distribuția cuplului motor între punțile față și spate precum și între roțile punții spate în funcție de aderența disponibilă pentru fiecare roată. Diferențialul spate este cu alunecare limitată și controlat electronic (eLSD). Acesta utilizează un ambreiaj multidisc umed acționat electronic care blochează diferențialul. Diferențialul este integrat în sistemul de tracțiune integrală și poate trimite 40% din cuplul disponibil la roata cu mai multă aderență. În situații extreme roata cu mai multă aderență poate utiliza chiar mai mult de 40% din cuplul disponibil pentru puntea spate.
COMPONENTELE SISTEMULUI DE TRACȚIUNE INTEGRALĂ XWD
- unitate de transfer a puterii (PTU)
- arbore longitudinal
- diferențial cu alunecare limitată controlat electronic (eLDS)
- unitate de transfer a cuplului
Sistemul XWD utilizează o unitatea de transfer a puterii (1) care trimite cuplul motor, prin intermediul arborelui longitudinal (2), către puntea spate. Puntea spate conține o unitate de trasfer a cuplului (4) și un diferențial cu alunecare limitată (3).
Cele două componente ale punții spate sunt integrate într-o singură modul numit RDM (Rear Drive Module).
MODUL TRACȚIUNE SPATE RDM
Unitatea de transfer a cuplului utilizează un ambreiaj multidisc cu frecare umedă. Poate trasfera până la 2700 Nm la roțile punții spate.
Pe modulul RDM este atașat o unitate de control electronică care controlează cuplul transferat punții spate precum și alunecare diferențialului spate (eLSD). Controlul se face prin modularea presiunii uleiului cu ajutorul unor supape cu solenoid.