2014Nr. 11-12 / 2014

Senzorul de viteza al autovehiculului

Senzorul de viteza vehicol are rolul de a trimite impulsuri la unitatea de comanda, care determina viteza vehicolului

Funcţionarea acestor senzori este fundamental aceeaşi în toate cazurile, deşi construcţia poate varia în funcţie de aplicaţie sau fabricant. 

Senzor de viteza
Senzor de viteza

Senzorul se găseşte de regulă în cutia de viteze, lângă carcasa diferenţialului.

Un senzor cu declansare magnetica transforma miscarea unui dinte metalic feros intr-o tensiune oscilanta  In timp ce dintele pinionului de declanşare trece la distanţa redusa de varful pinului polar, campul magnetic din jurul bobinei variaza. Cand campul magnetic se schimba, o tensiune este indusa în bobina, proportionala cu puterea şi frecventa de schimbare a campului. Se produce o oscilatie completa pentru fiecare dinte care trece. Pinionul de declanzsare si cel de excitatie sunt de regula montati in aceeasi carcasa si pinionul de declansare este antrenat de antrenarea finala din cutia de viteze. Senzorul produce o serie de impulsuri pe care ECU le foloseste la monitorizarea vitezei vehiculului, care este apoi afişata pe vitezometru. Se produce o oscilatie completa pentru fiecare dinte care trece.

Pinionul de declanşare şi cel de excitaţie sunt de regulă montaţi în aceeaşi carcasă şi pinionul de declanşare este antrenat de antrenarea finală din cutia de viteze. Senzorul produce o serie de impulsuri pe care ECU le foloseşte la monitorizarea vitezei vehiculului, care este apoi afişată pe vitezometru

Pinionul de declanşare
Pinionul de declansare

Pinionul de declanşare şi cel de excitaţie sunt de regulă montaţi în aceeaşi carcasă şi pinionul de declanşare este antrenat de antrenarea finală din cutia de viteze. Senzorul produce o serie de impulsuri pe care ECU le foloseşte la monitorizarea vitezei vehiculului, care este apoi afişată pe vitezometru.

(continuarea in nr. 11-12 / 2014 al Revistei AutoTehnica)

Related Articles

Back to top button
Close
Close