2021Nr. 11 / 2021

Sisteme de actionare full-hibrid

În cazul transmisiilor hibride, se face o distincție între sistemele hibride serie și sisteme hibride paralele. Este posibilă o combinare a aceste două sisteme.

Combinaţia sistemelor hibrid serie şi paralel se referă la sistemele de distribuţie a puterii Într-un sistem hibrid serie, un motor cu combustie internă comandă un generator pentru acest scop. Energia electrică generată este utilizată de un motor electric ca sistem de acţionare.
Energia electrică este stocată în baterii printr-un invertor și se poate apela la ea după cum este necesar, cum ar fi atunci când conduceți exclusiv cu sistemul de acționare electric. Un invertor convertește energia electrică generată sub formă de curent alternativ, în curent continuu, astfel încât să poată fi stocată în baterie. Invertorul transformă curentul continuu în curent alternativ pentru a opera motorul electric .

Sistemele hibrid serie include de asemenea vehiculele electrice, care au un motor cu ardere internă suplimentară (Fig. 2).

Extinderea autonomiei. Întrerupătorul electronic al motorului cu combustie internă este necesar pentru a extinde autonomia vehiculului. În acest caz, motorul cu combustie este utilizat exclusiv pentru alimentarea cu energie electrică a transmisiei electrice (generarea de energie la bord). Electronica include, de asemenea, date de navigație, de ex. profilul destinației și al traseului cu diferente de nivel.
Motoarele cu aprindere prin scânteie, diesel sau Wankel pot fi utilizate ca motor cu ardere internă. De exemplu, motoarele diesel sunt utilizate pentru autobuze. Avantajul motorului Wankel este acela că acesta funcționează practic fără vibrații, este mai compact și cântărește mai puțin. Un rezervor de combustibil pentru autoturisme poate conține 10 până la 30 de litri de combustibil.
Vehiculele cu autonomie extinsă au în principiu o baterie încărcată printr-o conexiune electrică, cum ar fi o priză
electrică de uz casnic. Vehiculele hibride cu baterii care pot fi încărcate printr-o conexiune electrică sunt numite vehicule hibride plug-in.

Sistemul hibrid paralel
Într-un sistem hibrid paralel, motorul cu combustie internă și motorul electric acționează împreună pentru a antrena roțile.
Încărcarea bateriei. Motorul electric poate funcționa și ca generator și, prin urmare, este denumit generator de motor. Acumulatorul este încărcat prin comutarea la motorul cu combustie internă sau la frânare în timpul deplasării (recuperare) (Fig. 3).

(Continuarea in nr.11/2021 al revistei AutoTehnica)

Articole asemanatoare

Back to top button