2021Nr. 05 / 2021

Sistemul de tractiune integrala cuplajul Haldex – partea a IIa

Sistemul de tracțiune integrală- cuplajul Haldex are rolul de a transmite momentul motor la
puntea spate,in functie de stilul si de situațiile de conducere . Acest sistem este montat pe unele
tipuri de automobile ale grupului Volkswagen care au soluția-totul pe față . Sunt cunoscute
cuplajele Haldex generațiile a-I-a,a-II-a, a-IV-a și a-V-a ce au fost montate pe unele tipuri de
automobile, generația a-III-a nefiind montate în cadrul acestui grup.

●Puntea cu braţ este o punte dublu “iadeş”;
●Puntea este ataşată prin intermediul punţii auxiliare (4 puncte de fixare) şi bucşe de
etanşare din cauciuc montate la fiecare braţ din spate;
●Rama auxiliară este concepută foarte plată în scopul menţinerii spaţiului disponibil în interior;
●Transmisia finală spate este montată la o traversă care este montată la rama auxiliară;
●O bară antiruliu este asigurată la rama auxiliară a punţii pentru a stabiliza vehiculul;

●Amortizorul este montat la aproximativ 45⁰;
●Pentru creşterea confortului s-a realizat o concepţie îmbunătăţită a montării punţii (decuplarea acustică faţă de caroserie şi dispunerea separată a arcului şi amortizorului), familiară de la modelele cu puntea motoare faţă.
●Garda la sol a fost crescută cu 23 mm.

(continuarea in nr. 05/2021 al revistei AutoTehnica)

Articole asemanatoare

Back to top button