
Utilizarea din ce în ce mai frecventă a sistemelor moderne de asistență pentru șoferi modifică continuu provocările cu care se confruntă atelierele independente. Sistemele de asistență bazate pe radare servesc drept exemplu: în timp ce până de curând reglarea acestora era în grija atelierului mărcii respective, atelierele independente cu echipamentul adecvat pot acum, de asemenea, să efectueze cu ușurință astfel de lucrări.
Scule și echipamente necesare
Sistemul modular extins CSC Tool (CSC = Camera and Sensor Calibration) de la Hella Gutmann Solutions permite atelierelor de calibrare profesională a camerelor de luat vederi de la vehicule de la numeroase mărci de automobile, împreună cu unitățile de diagnosticare mega macs actuale. În plus, datorită extinderilor suplimentare, pot fi aliniate și toate sistemele radar comune actuale.
Dispozitivul CSC este, de asemenea, benefic pentru ateliere, datorită importanței tot mai mari a sistemelor de asistență pentru șoferi – deoarece acestea sunt deosebit de populare în rândul șoferilor de ani de zile. Iar tendința este în creștere.
Fie că este vorba de controlul inteligent al vitezei de croazieră prin radar, de asistentul de bandă sau de asistența automată la parcare – pentru a numi doar câteva – sistemele de asistență pentru șoferi nu oferă doar un confort mai mare, ci și un nivel mai ridicat de siguranță. Cu condiția ca acestea să fie aliniate în mod regulat.
Ajutorul perfect pentru aceasta este dispozitivul CSC Tool împreună cu o unitate de diagnosticare mega macs. Aici, unitatea de diagnosticare preia comunicarea cu unitatea de control și inițiază calibrarea. Pentru a executa calibrarea propriu-zisă, este însă necesar un panou de calibrare adecvat și acesta trebuie să fie aliniat corect. Aici intră în joc dispozitivul CSC Tool.
Caracteristici principale ale Dispozitivului CSC
PRINCIPIUL MODULAR
Datorită posibilității de extindere modulară, utilizatorii sunt capabili să calibreze vehicule de multe mărci comune și să utilizeze și viitoarele funcționalități. Instrumentul CSC de bază include deja baza reglabilă pe înălțime cu bară de reglare și două unități de oglinzi, două capete de măsurare cu laser și două panouri de calibrare, care acoperă deja mai multe mărci importante. Prin intermediul unor module noi, în viitor, pot fi utilizate și alte mărci și funcționalități suplimentare.
UTILIZARE UȘOARĂ, RAPIDĂ
Manipularea este extrem de ușoară pentru angajații atelierului, deoarece unitatea de diagnosticare vă ghidează prin etapele individuale succesive de lucru, până la clicul inițial care declanșează procesul de calibrare propriu-zis în unitatea de control. Potrivirea imaginii de la camera vehiculului cu imaginea țintă salvată în sistem durează doar câteva secunde, iar întregul proces este finalizat în doar 20-30 de minute.
DE ASEMENEA, PENTRU CALIBRAREA RADARULUI
Sistemul poate ajusta, de asemenea, toate sistemele radar obișnuite datorită kiturilor radar special dezvoltate. La fel ca în cazul tuturor senzorilor ale căror măsurători au loc la distanțe de câteva sute de metri, și capetele de radar pentru distanțe lungi trebuie reglate cu precizie pe axa motoare (puntea spate) a vehiculului. Cu toate acestea, spre deosebire de fixarea rigidă a unei camere de luat vederi pe parbriz, un senzor radar poate fi repoziționat de-a lungul axelor X și Y cu ajutorul unor șuruburi, ajustându-și astfel și câmpul de măsurare. Acest lucru este posibil cu ajutorul kitului de bază CSC Tool. Pentru capetele radar fără oglindă de măsurare (de exemplu, Mercedes), este disponibil un kit de adaptare radar.
Procedură de lucru
1 – Pregatirea
Vehiculul este așezat pe o stație de testare. În plus față de dispozitivul CSC cu atașament radar, mecanicul are nevoie de un încărcător de baterie conectat, precum și de unitatea de diagnosticare mega macs. Încă de la început, mega macs vă va ghida pe parcursul procesului
2 – Alinierea dispozitivului CSC
Pentru reglarea radarului, dispozitivul CSC trebuie să fie aliniat paralel cu partea din față a vehiculului și cu axa longitudinală a vehiculului (în exemplul de față, cu suportul roții din stânga spate).
…
Ing Mircea Loviste