Nr. 09 / 2012

Reducerea consumului prin injectia apei in motor

Conceptiile injectiei apei in motor nu este noutate: Inca din anul 1898 Clerget a experimentat faptul ca pulverizand apa in motor cu ardere interna, aceasta nu mai scoate fum. A urmat brevete din anul 1931 de catre Caire et Balachowski cu carburatorul „Catalex”, CochezTn anul 1950, Pantone in anul 1998 si Econokit in anul 2006.
Bazat pe mai multe incercari de-a lungul anilor injectia de apa fost folosita la aeronave in al doilea razboi mondial pentru cresterea puterii cat si pentru atingerea unor altitudini mai mari, pentru decolarea de pe portavioane cu piste scurte etc. De asemenea injectia cu apa a fost folosita si in anumite automobile de serie cum ar fi: Chrysler, Oldsmobile F 851962 sau SaaB 99 turbo.

Din cercetari s-a constatat ca fenomenul detonatiei a fost inlaturat, motoarele functionand mai silentios, temperatura de functionare a scazut prin faptul ca apa poate absorbi mari cantitati de caldura racind amestecul combustibil /aer crescand densitatea acestuia si mai ales peretii cilindrilor motorului inlaturand calamina. De asemenea s-a constatat o economie de combustibil destul de semnificativa fara nici o alta modificare. Apa poate reduce, de asemenea, emisiile de CO, iar aceasta ar putea fi atribuita la reactia de trecere a apei in gaz, in care CO si C02 formeaza H20 si H2. Trebuie specificat, ca apa nu se introduce pur si simplu in motor, ci trebuie incalzita, evaporata si ionizata inainte de a intra in motor. Alte sisteme, prin care se introduce apa rece in motor, se folosesc in principal la competitii auto, pentru racirea cilindrilor.

Bazandu-se pe consideratiile de mai sus doi ingineri francezi au pus la punct un produs brevetat cu denumirea de ECONOKIT care sa injecteze pe baza depresiunii create de motor gaz ionizat fierbinte provenit de la un rezervor de apa prin actiunea unui reactor de ionizare plasat pe galeria de evacuare a motorului. Asa cum o sa vedeti in prezentarea de mai jos produsul se bazeaza pe studiile facute de 6 ani de cercetare in laboratoarele HYPNOW (Franta), in sensul ca injectia cu apa gazificata se produce numai la sarcini mai mari, adica motorul este incarcat si acceleratia larg deschisa, in caz contrar injectarea cu apa raceste in mod inutil procesul de combustie si reduce eficienta. De cativa ani in urma a aparut sistemele oxi-hidrogen, denumite generic sisteme HHOAcestea se bazeaza prin descompunerea apei (de fapt a apei amestecata cu hidroxid de potasiu) intr-un gaz numit gaz Brown, puternic explozibil. Descompunerea se face cu electroliza, deci in prezenta unui curent de mare putere, iar gazul astfel obtinut se introduce in galeria de admisie.

Continuarea in numarul 9/2012.

Back to top button