2015Nr. 10 / 2015

PORSCHE 911 GT3 R HIBRID

Tehnologia propulsiei hibride si-a demonstrat eficienta in ceea ce priveste economia de combustibil. Reducerea consumului de combustibil inseamna cresterea autonomiei automobilului cu aceeasi cantitate de combustibil si un plus de putere dat de propulsorul electric.

La mai bine de un deceniu dupa debutul Toyota Prius, Porsche este în curs de lansare a unei noi versiuni 911, care are potential de a zdruncina lumea tehnologiei hibride. Hibridul 911 GT3R este un ca laborator de curse, pe care Porsche il folosește pentru a evalua o configuratie hibrida de inalta performanta , cu un sistem de stocare a energiei volantei electromecanice.

In prezent, multi soferi sunt constienti de faptul ca vehiculele hibride precum Prius folosesc o baterie chimica și un motor electric pentru a propulsa vehiculul  electric cu viteza mica de deplasare si impuls electric care reduce consumul de combustibil. Porsche lanseaza acum o versiune hibrida a SUV-ului sau Cayenne folosind acelaai tip de baterie gasita in majoritatea celorlalti hibrizi actuali. Dar o mașina de curse are cerinte diferite fata de un vehicul rutier cum este Porsche 911 GT3R Hybrid.

                                                                    Porsche 911 GT3 R Hibrid

Automobilul este echipat pe puntea fata cu doua motoare electrice, fiecare generand 60 kW (82 CP). Acestea asista motorul termic de 4 litri, 6 cilindrii, boxer, montat pe puntea spate ce dezvolta 480 CP. Motoarele electrice sunt alimentate de un generator electric cu volanta montat central langa pilot.      Generatorul electric este de fapt un motor electric care se roteste la turatii de aproximativ 40000 rot/min. Acesta contine o volanta care stocheaza energia mecanica si o transforma in energie electrica. Volanta este accelerata in timpul franarii automobilului, energia mecanica recuperata fiind transformata ulterior in energie electrica.

(continuarea in Nr. 10/ 2015 al revistei AutoTehnica)

Related Articles

Back to top button
Close
Close