2017Nr. 01 / 2017

Noul motor EcoBoost de 1.0 l ce echipeaza noul Ford Focus

EcoBoost® este denumirea motoarelor Ford pe benzină turbo, cu injecție directă, proiectate pentru a oferi o putere și un cuplu mai mare, asigurând, de asemenea, o eficiență mai mare a combustibilului.  Produse pentru prima dată în 2009, motoarele EcoBoost® vin acum în numeroase varietăți și alimentează o selecție diversă de vehicule Ford. Motoarele EcoBoost® variază de la 1,0 litri la 3,5 litri.

 

Motorul Ford EcoBoost 1.0 L
Motorul Ford EcoBoost 1.0 L

Motoarele EcoBoost® sunt capabile să ofere valori impresionante de putere și eficiență, deoarece sunt turbocompresate și folosesc injecție directă. Motoarele cu turbocompresor primesc mai mult aer decât ar primi un motor normal, îmbunătățind puterea fără a crește dimensiunea motorului.

Motorul EcoBoost de 1.0 l, este un motor in trei cilindri în linie şi 999 cm3, cu două puteri diferite: 100 si 125 CP. Cursa cilindrilor este de 82 mm și un alezaj de 71,9 mm.

Motorul Ford EcoBoost este un  motor cu injecție directă. După cum îi spune și numele, injecția directă de combustibil, înseamnă că  benzina din rezervor este trimisa direct în cilindru. Procedând astfel, vehiculul poate injecta o cantitate precisă de combustibil în fiecare cilindru. Acest lucru permite motorului EcoBoost să producă cantitatea maximă de putere utilizând cât mai puțin combustibil posibil.

Injecția directă, permite injecții multiple pe ciclu de combustie, ceea ce îmbunătățește economia de combustibil a vehiculului, în special la pornirea motorului. Eficiența la punctul de ardere duce la un consum mai redus de combustibil și mai puține emisii de CO2. Nu numai că este mai bine pentru mediul înconjurător, dar va conduce si la oreducere de consum de carburant.

Motorul 1.0 EcoBoost are un bloc de cilindri de tip « open-deck » din fontă. Blocul din fontă este mai greu decât cel din aluminiu, dar reduce cantitatea de energie necesară pentru încălzire cu până la 50%. Acest lucru are un efect pozitiv asupra emisiilor.

Arborele cotit, de asemenea, din fontă, are 6 contragreutăți și 4 rulmenți principali. Blocul motor are in interior aluminiu turnat, pistoane speciale cu o  frecare scăzută și biele forjate. Inginerii Ford au îmbunătățit, de asemenea, sistemul de ungere pentru a crește eficiența motorului. EcoBoost 1.0 este echipat cu o pompă de ulei cu variabilă controlată electronic.

Motorul Ford EcoBoost 1.0 L
Motorul Ford EcoBoost 1.0 L

 

(continuarea in nr. 01/2017 al revistei AutoTehnica)

Articole asemanatoare

Back to top button