2014Nr. 10 / 2014

MOTORUL HIBRID SCUDERI

Carmelo J. Scuderi a fost un inventator de origine americana, inginer mecanic, inginer specialist in termotehnica si mecanica fluidelor.

Motorul Scuderi Aer-Hibrid a fost in curs de dezvoltare timp de trei ani, urmand ca primul prototip pe benzina sa fie finalizat în ianuarie 2001. Pe masură ce testarile au continuat, au fost explorate multe îmbunatațiri potentiale, cum ar fi un sistem de recuperare a caldurii de deseuri conceput special pentru motorul hibrid Scuderi.

BPW_8532

Energia termica uzata este de obicei recuperata la motoarele cu ciclu combinat, care utilizeaza ciclul Otto pentru a genera energie și ciclul Rankine pentru a recupera caldura uzata. Motoarele conventionale cu ciclu combinat trebuie să utilizeze imediat caldura recuperata sau sa o arunce.

In schimb, motorul hibrid Scuderi are capacitatea suplimentara de a stoca deseurile, care este energie generata de caldură sub forma de aer comprimat în rezervorul de aer al motorului Scuderi pentru utilizare ulterioara. Această capacitate sporeate și mai mult eficienaa combustibilului motorului și reduce și mai mult emisiile motorului. Air-Hybrid se bazează pe motorul Scuderi Split-Cycle Engine. Intr-un motor conventional in patru timpi, un singur piston aluneca în sus și în jos într-un cilindru prin cursele de admisie, compresie, putere și evacuare – fiecare cursa de putere necesita doua rotatii ale arborelui cotit. Motorul Scuderi Split-Cycle imparte cei patru timpi ale ciclului Otto intr-o asociere combinata de un cilindru de compresie si un cilindru de putere. Aerul de admisie este comprimat in cilindrul de compresie si transferat printr-un pas de gaz către cilindrul de alimentare pentru ardere. Prin adăugarea unui rezervor mic de stocare a aerului cu câteva comenzi simple, motorul Scuderi poate recupera, de asemenea, energia pierduta in mod normal in timpul franării vehiculului. In plus, spre deosebire de hibridele electrice, Scuderi Air-Hybrid are capacitatea de a recupera energia din evacuarea motorului, ceea ce face posibila utilizarea unui design Scuderi Air-Hybrid in aplicații staționare, cum ar fi generatoare electrice.

(continuarea in nr. 10 / 2014 al Revistei AutoTehnica)

Related Articles

Back to top button
Close
Close