2017Nr. 06 / 2017

Motorul VW FSI 1.4 şi 1.6 dotat cu lanţ de distribuţie

Pentru Volkswagen, proiectarea motoarelor din prezent şi cele ce se vor dezvolta în viitor, cu injecţie directă de combustibil, reprezintă o contribuţie importantă în ceea ce priveşte protejarea mediului înconjurător.

Motoarele FSI, caracterizate prin putere ridicată şi prin faptul că ţin cont de protecţia mediului înconjurător sunt prezente în 4 variante ale următoarelor autovehicule:

  • Motorul FSI 1.4 litri/63 kW  Polo;
  • Motorul FSI 1.4 litri/77 kW  Lupo;
  • Motorul FSI 1.6 litri/81 kW  Golf/Bora;
  • Motorul FSI 1.6 litri/85 kW  Touran.
Motorul VW FSI

Ambele motoare sunt aproximativ la fel, în sensul că ambele sunt alcătuite dintr-un bloc-motor şi chiulasă, arbore de distribuţie, cutie de control, pompa de ulei şi elementele subordonate.

Diferenţele semnificative dintre motoarele FSI de 1.6 litri sunt reprezentate de o cursă mai lungă, o perioadă variabilă a supapei şi dezvoltări ulterioare ale condiţiei de operare cu „dubla injecţie”.

 

 

Caracteristici tehnice

Mecanica motorului

  • Bloc-motor echipat cu curăţitor de aer şi control al aerului fierbinte;
  • Partea superioară a galeriei de admisiei realizată din plastic;
  • Arbore pe bază de lanţ de distribuţie;
  • Sincronizarea variabilă a supapei în mod continuu (doar la motorul FSI 1.6 litri/85 kW);
  • Radiator de ulei (doar la motorul FSI 1.6 litri/85 kW);
  • Pompa de ulei duocentrica;
  • Sistemul de răcire cu circuit dublu;
  • Răcirea transversală a chiulasei;
  • Sistemul răsuflător pentru gazele din carter.

 

Privire de ansamblu motor 1.4 FSI

Managementul motorului

  • Injecţia directă a benzinei cu dublă injecţie;
  • Unitatea de control a motorului cu sensor de presiune al aerului ambiental;
  • Sensorul temperaturii aerului admis din blocul motor;
  • Alimentare la cerere a sistemului de combustibil;
  • Aprinderea bobinei cu o singură scânteie;
  • Tratamentul gazelor de eşapament cu un catalizator de stocare al oxizilor de azot şi sensorul oxizilor de azot;
  • Radiator integrat şi controlul ventilatorului.

Pompă de ulei duocentrica, sistemul de răcire cu circuit dublu şi alimentarea la cerere a sistemului de combustibil reprezintă tehnologii noi care vor fi utilizate şi la alte autovehicule în viitor.

Codurile motorului AUX BAG
Translatie 1390 1598
Tip Motor cu 4 cilindri in linie Motor cu 4 cilindri in linie
Numar supape per cilindru 4 4
Alezaj 76.5 mm 76.5 mm
Cursa 75.6 mm 86.9 mm
Ratie de compresie 12:1 12:1
Randament maxim 63 kW la 5000 rpm 85 kW la 5800 rpm
Cuplu maxim 130 Nm la 3500 rpm 155 Nm la 4000 rpm
Managementul motorului Bosch Motronic MED 7.5.11 Bosch Motronic MED 9.5.10
Combustibil Fara plumb 98 (
Tratamentul gazelor de esapament Catalizatori in trei moduri cu control a sondei Lambda, convertizor catalitic al stocului de oxizi de azot
Standard de emisii EU4

 

 

 

 

 

 

 

(continuarea in nr. 06/2017 al revistei AutoTehnica)

Related Articles

Back to top button
Close
Close