EditorialeNr. 05 / 2020

Măi Lichelelor – Editorial Mai 2020

Măi Lichelelor,

 

LICHEÁ, plural: lichele, substantiv feminin :  Om fără caracter, lipsit de demnitate, netrebnic; secătură. – Din limba turcă : ”leke” „nerușinare” (conform Dicționarului Explicativ al Limbii Române, ediția 2009).

Zilele trecute mi-a picat în mână o Scrisoare Deschisă trimisă de un proprietar de service auto din Baia Mare, adresata celor care teoretic, pe bani căcălău, ar trebui să vegheze asupra respectării legalității în privința relațiilor Service-uri – Asiguratori.
Personal, rezonez 110% cu colegul, însă neavând încă acordul membrilor Asociatiei nu o pot (deocamdată) asuma integral și ca punct de vedere OFICIAL al ASAR. Eu unul, ”pe persoană fizică” (cum ar spune un cunoscut om politic) îmi asum o semnătură pe acest document.

Dar hai mai întâi să dau cuvântul colegului nostru:

 

Catre,

Lichelele care conduc Autoritatea de Supraveghere Financiara

Mai lichelelor,

Eu sunt un om simplu, care am un service auto si va spun drept.

Fac aceasta activitate de 24 ani si niciodata nu m-am confruntat cu probleme atat de grave cum ma confrunt astazi de cand ati venit voi la conducerea acestei institutii.

Euroins si Omiasig nu au mai platit despagubirile catre noi de anul trecut aproximativ 500.000 ron, dar voi stiti aceste lucruri, pentru ca v-am trimis nenumarate reclamatii, dar voi sunteti in cardasie cu ei.

Stiti ca in timp ce voi incasati salariile alea nesimtite de zeci de mii de euro ca sa supravegheati aceasta piata, eu m-am imprumtat la banca sa achit catre stat taxele si impozitele pe niste facturi neincasate si ca sa pot da salariile angajatilor mei pentru niste lucrari prestate, dar neincasate.

Din cauza cui nu mai respecta asiguratorii legea?

Din cauza voastra – LICHELELOR!

Ca nu va pasa decat de salariile voastre nesimtite si ca firmele de asigurari pe care le protejati sa nu fie deranjate.

In situatia mea sunt mii de service-uri auto care vom intra in cateva luni in faliment pentru ca firmele pe care le protejati sa faca bani, care ulterior sa fie scosi din tara.

Sunteti cel mai nenorocit consiliu pe care l-a avut ASF sau CSA.

Pe vremea lui Misu Negritoiu asiguratorii erau mult mai atenti la respectarea legii, pe vremea lui Angela Toncescu, erau si ei mult mai atenti sa isi achite obligatiile de despagubire. Pe vremea voastra, lichelor, o intreaga industrie se afla pe marginea falimentului.

Sper ca Parlamentul Romaniei sa va demita de urgenta si Directia Nationala Anticoruptie sa va cheme pe toti la audieri cat mai curand!

Imputitilor!

Cu “ deosebit respect” ,

Soponar Radu – administrator al S.C. AN MAR  IMPEX  SRL

 

Mai e nevoie de comentarii ? Câți sunteți în situația colegului nostru ? Sute ? Mii ? Și de ce tăceți ? De frică ? De teamă că nu vă veți mai vedea banii pentru care ați muncit ?
Cât timp veți mai tolera să fiți bătaia de joc a Firmelor de Asigurări , a Autorităților sau a unor Furnizori ?

Cum vă simțiți când aveți de încasat 3-400.000 RON de la firmele de Asigurări , dar nu aveți în cont 3000 RON pt a vă plăti rata la linia de credit ?
Cum vă simțiți când firma de asigurări mânjește ochii păgubitului cu cateva mii de lei, iar acesta îî bagă imediat în economia neagră, nefiscalizată ?

De ani de zile ne luptăm să introducem o lege prin care deconturile ”în regie proprie” să fie făcute doar în baza unor facturi fiscale emise de unități service AUTORIZATE pentru efectuarea de reparații pe sisteme de caroserie … Dar nu se vrea.

Cine are interes ca banii să se ducă pe piese din dezmembrări, nefiscalizat , iar apoi pe reparații în ateliere ilegale, iarăși nefiscalizat ?

Am contactat un post de televiziune pentru a realiza un reportaj pe aceasta temă. Mi s-a spus neoficial, ca acest subiect este ”tabu” și nu au voie să îl atingă …

Iar noi înghițim …
Criza virusului lui Pește a ”pus în cap” mii de service-uri. Din informațiile noastre, volumul vânzărilor de piese auto a scăzut cu până la 60% pe perioada măsurilor luate de GuWerner pentru subminarea economiei naționale … scuze, am vrut să spun măsurilor luate pentru protejarea populației de noul coronavirus”… Deja sunt sunat de prieteni cu ateliere service (în principal reprezentanțe) care fie au închis DEFINITIV , fie au facut concedieri masive …

Deci, după ce că avem probleme cu piața, ne-o mai trag și ăștia ? Iar ASF-ul ce face ? Nu știu daca situația colegului de la Baia Mare este una izolată sau una la nivel național . Din informațiile mele sunt sute de service-uri în situația lui … Zilele acestea vom face un studiu pentru a determina exact volumul creanțelor firmelor de asigurări către service-uri și vom avea o imagine mai clară. Dar până atunci … ASF-ul ce păzește ?

Am vorbit cu colegul de la Baia Mare (am vrut să îmi confirme autenticitatea documentului și a informațiilor din el ) și mi-a spus că dacă nu își va recupera banii până la sfârșitul lunii, va fi nevoit să închidă … 25 de oameni rămânând pe drumuri …
Dar ce le pasă celor de la ASF de cele 25 de familii râmase fără principala sursă de venit? Salariul unui Director din ASF este mai mare decât salariile tuturor celor 25 de oameni de la Baia Mare …
Mai contează că acei 25 de oameni au familii, copii, rate la bancă ? Nu … Să moară, dă-i dracu , cred că își spun cei din ASF din înălțimea funcțiilor lor gras plătite.

În general am fost adeptul dialogului și concilierii, dar sunt momente în care constați că nu se mai poate. Nu este normal ca firme să dea faliment și oameni să rămână pe drumuri , doar pentru că niște băieți deștepți de prin Asigurări sau de la ASF găsesc metode pentru a ocoli legea.

Eu zic ca AJUNGE ! Deja s-a atins punctul la care trebuie mers pe principiul ”Decât să plângă mama, mai bine să plângă mă-sa” și trebuie ca toate Asociațiile Profesionale să acționeze unitar pentru apărarea intereselor service-urilor auto.

ASAR, are o relație excelentă, de foarte mulți ani cu cealaltă asociație importantă din domeniu, ASSAI și a sprijinit , o sprijină și o va sprijini întotdeauna în acțiunile pe care le întreprinde în ceea ce privește relația service-asiguratori, ținând cont și de experiența mult mai bogată pe care ei o au în această direcție. Și în această calitate, aș dori să invit și celelalte Asociații Profesionale din domeniu, ale importatorilor de automobile, dealerilor, concesionarilor, etc la o masă rotundă, pentru a adopta o politică comună în ceea ce privește relația Asigurator – Service.

PERSONAL, consider ca acest strigăt de disperare pornit de la Baia Mare și pe care și l-au însușit până acum destul de mulți , poate fi un semnal care să ducă la modificări importante în piață și, de ce nu, în legislație și în RESPECTAREA EI, pentru că și acum avem legi, numai că cei puternici nu vor să le respecte …

Iar asta îmi amintește de un vechi proverb: ”Legile sunt niște bariere peste care sar leii, pe sub care se strecoară vulpile și în fața cărora se opresc boii și măgarii” …
Hai să facem barierele atât de puternice ca să nu mai poată fi ocolite, iar legile să fie respectate !

Related Articles

Back to top button
Close
Close