2013Nr. 07 / 2013

INJECTIA ELECTRONICA DE BENZINA

Cantitatea de aer aspirata de motor este functie de deschiderea clapetei de acceleratie si de regimul de rotatie al motorului.Aceste cantitati sunt greu de tinut sub control de aceea cantitatea de benzina va fi aceea care se va ajusta functie de cantitatea de aer.

 

 

34

Calculatorul electronic este cel care calculeaza necesarul de benzina ce trebuie injectata.
Pentru a realiza acest lucru, calculatorul trebuie sa :
• Cunoasca cantitatea de aer admis.El dispune de informatii asupra presiunii sau debitului de aer din colectorul de admisie si asuprea vitezei de rotatie a motorului.
• Inchida sau sa deschida      « robinetul »   de benzina.Ele dispune de fapt de injectoare pe care le va comanda             ( deschide) timpul necesar trecerii unei anumite cantitati de benzina ( timp de injectie ).

 

35

 

Aceasta cantitate de carburant este initial calculata si poate fi ajustata în functie de diferiti parametrii cum ar fi : temperatura aerului si a apei din motor, pozitia exacta a clapetei de acceleratie, etc.                            Majoritatea informatiilor primite de calculator vor servi si la calculul parametrilor de aprindere.

 

 

 

 

 

 



37

 

Sinoptica injectiei de benzina
Sinoptica injectiei presiune / viteza si debit masic / viteza.38

Amplasarea componentelor: 39

Datorita acestui ansamblu de informatii, sistemul de injectie electronic de benzina poate gestiona cu precizie, cu ajutorul comenzilor, urmatoarele:
• Injectia benzinei,
• Aprinderea,
• Nivelul de poluare al motorului,

Iar pentru anumite vehicule participa la gestionarea diferitelor sisteme ( climatizare, antidemaraj, etc)
1. Calculator electronic.
2. Senzorul de pozitie/viteza ?i dantura .
3. Senzorul de presiune colector.
4. Rampa ?i injectoarele de benzina.
5. Corpul clapeta cu potentiometru.
6. Actuator relanti.
7. Bobine aprindere.
8. Senzor temperatura aer.
9. Senzor temperatura apa.
10. Sonda de oxigen.
11. Pompa electrica ?i regulator de presiune carburant
12. Senzor de detonatii.
13. Canistra cu carbon activ.
14. E.G.R.

(continuarea in nr. 07 / 2013 al revistei AutoTehnica)

 

 

 

Articole asemanatoare

Back to top button