2018Nr. 06 / 2018

Diagnosticarea sistemului EGR la Land Rover

Sistemul de Recirculare a Gazelor de Eşapament  permite diminuarea emisiilor de NOx recirculând gazele de eşapament prin admisie. Fiind un sistem destul  de complicat, adesea apar erori în funcţionarea acestuia. Cel mai des defect întâlnit este unul mecanic, şi anume blocarea vanei EGR, datorită depunerilor de calamină.Defectele apărute sunt înregistrate sub forma unor coduri de eroare ce pot fi citite cu ajutorul aparatelor de diagnoză, aceste coduri ajutându-ne în remedierea lor.

Sistemul de Recirculare a Gazelor de Eşapament (EGR) al Land Rover-ului este compus din două valve EGR, doua radiatoare pentru EGR şi din reţeaua de conducte conectoare. Valvele sunt ataşate radiatoarelor şi montate pe fiecare chiulasă, deasupra galeriei de evacuare. Radiatoarele sunt conectate la sistemul de răcire al motorului (bineînțeles, vorbim de modelele Land Rover ce sunt echipat cu motoare în V).

EGR-ul permite diminuarea emisiilor de NOx recirculând gazele de eşapament prin admisie, astfel gazele de eşapament iau locul aerului proaspăt și sunt “arse a doua oară”. Calculatorul pilotează o electrovană în mase secvenţiale. Cu cât vana este comandată mai mult, cu atât depresiunea creată de pompa cu vid se aplică vanei EGR şi o deschide. Cu cât vana se deschide, cu atât rata de recirculare este mai importantă.

Principiul de functionare al EGR-ului

EGR este activ atunci când motorul funcţionează la temperatura normală. Începând cu modelele de autoturisme din anul 2007, radiatoarele sunt dotate cu un termostat. Termostatul ajută motorul să se încălzească mai repede, ceea ce permite emisiilor de a se alinia legislaţiei Euro 4. Problemele cu sistemul EGR sunt unele dintre cele mai întâlnite defecte la Land Rover-uri. Dacă aceste defecte apar, conducătorul auto s-ar putea realmente să nu perceapă  nici un simptom din partea autoturismului. Cu toate acestea, o combinaţie a următoarelor consecinţe este de asemenea posibilă:

  • pierderea de putere;
  • aprinderea lămpii MIL (Malfunction Indicator Lamp);
  • motorul autovehiculului intră în programul de avarie (Limp Home Mode);
  • afişarea codurilor de eroare (Diagnostic Trouble Codes);

Este important să se depisteze corect şi să se identifice eroarea, începând cu simptomele, codurile de eroare sau datele furnizate în timp real pe care le aveţi la dispoziţie. Datorită faptului că există două valve EGR, nu ne putem baza doar pe codurile de eroare, pentru că multe dintre ele nu vor afişa informații individuale pentru una din cele două valve EGR, adică doar pentru cea defectă. Prin utilizarea unui instrument de diagnoză, şi nu doar a unuia de scanare, dar şi prin citirea datelor furnizate în timp real, se va stabili un diagnostic precis.

 

(continuarea in nr. 06/2018 al revistei AutoTehnica)

Articole asemanatoare

Back to top button