2018Nr. 07 - 08 / 2018

Analiza emisiilor de gaze.

Toată lumea ştie, cât de dăunătoare sunt emisiile poluante, produse pe durată combustiei. Pe lângă aceste emisii poluante, o analiză a disxidului de carbon şi a oxigenului dgjajat, poate oferii informaţii adiţionale despre ceea ce se întâmplă în camera de combustie.

Dioxidul de carbon (CO2)

Dioxidul de carbon sau CO2 este un produs dezirabil, ce este produs când carbonul din carburant, este pe deplin oxidat pe durată procesului de combustie.

Ca o regulă generală, cu cât emisiile de carbon sunt mai ridicate, cu atât mai eficient este motorul în funcţionare. Prin urmare dezechilibrul raportului aer/carburant, rateuri sau probleme mecanice ale motorului vor cauza o scădere a valorilor de CO2. Reţineţi, combustia “ideală” produce mari cantităţi de CO2 şi H2O (vapori de apă).

Oxigen (O2)

Efectele raportului aer/combustibil asupra O2: emisiile de O2 sunt mai scăzute atunci când amestecul este mai bogat decât 14.7/1.

Analiza cantităţii de oxigen oferă un bun indiciu cu privire la funcţionarea unui motor cu performanţe reduse, deoarece O2 creşte odată cu un amestec sărac de aer/combustibil. Practic, O2 este opusul CO-ului, deoarece O2-ul indica un amestec sărac, în vreme ce CO-ul indica un amestec bogat. Amestecul sărac şi rateurile sunt cauzele principale ale emisiilor crescute de O2

.

Alte emisii:

Există şi alte emisii ce afectează performantele motorului sau analiza emisiilor deoarece nu pot fi măsurate cu ajutorul aparatelor de analiză prezente în magazinele de specialitate. Acestea sunt:

– Vapori de apă (H2O)

– Bioxid de sulf (SO2)

– Hidrogen (HO)

– Particule de funingine de carbon (C)

 

 

(continuarea in nr. 07-08/2018 al revistei AutoTehnica)

Related Articles

Back to top button
Close
Close