2014Nr. 01 / 2014

Cutia de viteze DSG de la Volkswagen

Cutia de viteze cu dublu ambreiaj, datorita modului de functionare, îmbina intr-un mod eficient avantajele unei cutii de viteze manuale si ale uneia automate. Cutia de viteze DSG realizeaza schimbarea vitezei fara pierderea fluxului de putere, ceea ce imbunatateste in multe privinte avantajul acesteia în comparatie cu alte cutii de viteze robotizate. In special, vorbim despre calitati precum dinamica excelenta pe durata acceleratiei, economisire de carburant si eficienta sporita in functionare 

O alimentare neintrerupta a cuplului de la motor la osia de antrenare a fost obținuta datorita celor doua ambreiaje și celor doua randuri de frane corespunzătoare acestora. Cutia DSG  in 7 trepte, de regula, este instalata pe mașinile de pasageri din clasele B și C. La randul sau, cutia DSG IN 6 trepte, datorita realizării unui cuplu de 350 Nm (In cazul cutiilor de viteze DSG cu șapte trepte, acest indicator este de 250 Nm), fiind instalat pe vehicule mai puternice.

Ambreiajul dublu al cutiei este unul ud, ceea ce inseamna ca este innecat in ulei.Uleiul este folosit deasemenea si la cuplare ambreaiajului.

În functie de tipul ambreiajelor utilizate, de numarul de trepte, precum si de cuplul maxim de intrare, exista trei tipuri constructive de cutii DSG:

Tip cutie DSG Specificatii tehnice
DQ250 cuplu maxim 350 Nm
ambreiaje multidisc, umede
6+1 trepte
DQ200 cuplu maxim 250 Nm
ambreiaje monodisc, uscate
7+1 trepte
DQ500 cuplu maxim 500 Nm
ambreiaje multidisc, umede
7+1 trepte

Cutia DSG DQ250 a fost lansata in 2003, fiind prima cutie de viteze cu dublu ambreiaj ce echipeaza un automobil de serie. Primul automobil echipat cu cutia DSG a fost VW Golf IV, urmat de Audi TT cu motor de 3.2 L.  Cutia DQ 250 are un cuplu maxim de 350 NM, cantareste aproximativ 90 KG si echipeaza in general motoarele de 2 litri
Avantajele cutiei DSG îmbina avantajele cutiei de viteze manuala (randament ridicat, sportivitate) cât si avantajele unei cutii de viteze automate (confort, schimbare treptelor de viteza fara intreruperea cuplului motor).

(Continuarea in Nr 01/2014 al revistei AutoTehnica)

Related Articles

Back to top button