
Sistemul de tractiune integrala – cuplajul haldrex
Sistemul de tracțiune integrală- cuplajul Haldex are rolul de a transmite momentul motor la puntea spate,in functie de stilul si de situațiile de conducere . Acest sistem este montat pe unele tipuri de automobile ale grupului Volkswagen care au soluția-totul pe față . Sunt cunoscute cuplajele Haldex generațiile a-I-a,a-II-a, a-IV-a și a-V-a ce au fost montate pe unele tipuri de automobile, generația a-III-a nefiind montate în cadrul acestui grup.
Roțile din față sunt convențional acționate de diferențialul punții fata. În același timp momentul este transferat de la acest diferențial la arborele cardanic prin cutia de viteze unghiulară. Ea este conectată la cuplajul Haldex. Depinzând de gradul de deschidere al cuplajului Haldex , un moment potrivit este aplicat punții motoare spate.
Prezentarea generală a structurii
Fluxul puterii
Momentul este transferat de la roata dințată cilindrică prin carcasa diferențialului la arborele tubular cu coroana diferențialului și prin pinionul de acționare la arborele cardanic.