2021Nr. 12 / 2021

Controlul electrohidraulic al cutiei de viteze

Controlul electrohidraulic al cutiei de viteze implică înregistrarea unor anumite stări
de operare de către unii senzori.
Aceste stări sunt procesate de unitatea electronică de comandă a cutiei. Supape cu solenoizi sunt acționate electric în funcție de regimul în care se află autovehiculul. Aceste supape acționează la rândul lor supape hidraulice care modulează presiunea din diversele elemente acționate hidraulic. Schimbarea treptelor în cadrul cutiilor se realizează în funcție de accelerări și decelerări. (Fig.1).

Caracteristici:
● Schimbare facilă a treptelor
● Timp scurt de schimbare a treptelor
● Utilizare a unor multitudini de senzori
● Optimizarea emisiilor și a consumului de combustibil
● Selectarea tipului de schimbare a treptelor (Sport, Economic, Manual, Iarnă, etc.)
● Adaptare a schimbării treptelor în funcție de sistemele de siguranță ale autovehiculului
● Siguranță mai mare în utilizare

Construcția sistemului (Fig.1 )
Sistemul de control este format din:
● Senzori (de poziție a selectorului, senzor de poziție a pedalei de accelerației, senzori de turație etc.)
● Unitatea electronică de comandă a cutiei care îndeplinește mai multe funcții printre care și comunicarea cu alte unități electronice de comandă prin intermediul rețelei CAN.
● Unitatea de control electrohidrauliuc cu supape cu solenoizi și hidraulice și supape de control.
● Elemente caracteristice schimbării treptelor (ambreiaje, frâne cu bandă)

Principiul de funcționare
Unitatea electronica de comandă a cutiei de viteze (EGS). Procesează semnalele de intrare de la diverși senzori și comutatori precum și alte semnale de la alte ECU prin rețeaua CAN.

(Continuarea in nr.12/2021 al revistei AutoTehnica)

Articole asemanatoare

Back to top button