2021Nr. 04 / 2021

Transmisia automata cu 8 trepte de viteza zf

În ceea ce privește noile tehnologii, reducerea emisiilor de dioxid de carbon reprezintă factorul determinant în proiectarea noilor transmisii. ZF dezvoltă transmisia automată cu opt trepte de viteză având ca scop reducerea consumului de combustibil cu 6%, în timp ce se păstrează dinamica schimbării treptelor de viteze a mecanismului sistemului de antrenare de tip 6- E HP Lepelletier.

Varietatea de modele din familia cu opt trepte de viteză se încadrează la un cuplu de la 300Nm la 1000Nm. Transmisia de tip 8HP70 poate susține un cuplu de până la 700Nm. Aceasta se bazează pe sistemul de antrenare cu 5 elemente de schimbare și 4 grupuri olanetare. Raportul de transmisie este 7.05.

 

Un obiectiv important pentru noua generație de transmisie este de a oferi o reducere considerabilă a consumului de combustibil și de a dezvolta funcționalitățile acesteia pentru a crește beneficiile clienților. Figura 1 arată dezvoltarea diminuării de combustibil prin introducerea de noi sisteme de transmisie. Acesta ilustrează o comparație a caracteristiclor sistemului de reducere a consumului transmisiei cu 8 trepte de viteză și a celei de a doua generații 6 HP. Mai mult, noua transmisie 8HP ar trebui să fie comparabilă cu transmisia în 6 trepte de viteză în ceea ce privește cheltuielile de mecanică, sarcină și costuri. În plus la eficiența combustibilului și a costurilor, o atenție mărită este acordată plăcerii de a conduce. Noua transmisie 8 HP este o sinteză care rezolvă toate aceste conflicte.

 

Dezvoltarea Transmisiei
Având 4 grupuri planetare simple și 5 elemente de schimbare, aceasta oferă atât o bună eficiență a treptelor de viteză, cât și o distribuție omogenă a vitezei și a cuplului. Cuplul echilibrat și distribuția vitezei componentelor individuale ale transmisiei sunt fundamentale pentru un design optimizat în termeni de instalare a spațiului și a sarcinii.
Designul 8HP70
8HP70 e proiectată pentru un cuplu al motorului de până la 700 Nm. Mai multe studii de proiectare au fost realizate pentru a se găsi cel mai potrivit aranjament al componentelor. Cele două frâne, A și B sunt localizate în secțiunea discului intermediar pe partea de sus a fiecăreia.

(continuarea in nr. 04/2021 al revistei AutoTehnica)

Articole asemanatoare

Back to top button