2021Nr. 01 / 2021

Sistemul 4Control Renault

Datorită şasiului Active Drive, disponibil atât pe Laguna berlină, cât şi Coupé, este obţinută o traiectorie precisă în timpul virării cu o acţionare minimă asupra volanului.

Şasiul Active Drive excelează de asemenea la capitolul siguranţă activă, în condiţii de frânare dificilă (cu un control bun al vehiculului în condiţii de aderenţă asimetrică cu ESP setat pentru un stil de conducere mai sportiv) şi în timpul manevrelor de evitare la viteze sporite. (‘elk’ test).

Datorită sistemului Active Drive sistemele de siguranţă ale maşinii sunt folosite doar ca ultim resort, ceea ce înseamnă că şoferul poate beneficia de pe urma unui sistem mai eficient şi cu reacţii mai sigure când se confruntă cu situaţii neaşteptate.

Şasiul Active Drive cu patru roţi directoare face ca Laguna să fie excepţional de uşor de controlat atât în oraş cât şi pe drumuri virajate de munte. La viteză redusă, de până la 60km/h, roţile din spate virează opus celor din faţă până la un unghi de 3,5°. Asta aduce două avantaje, o rază de virare mai mică pentru o manevrare mai uşoară şi reducerea unghiului de acţionare a volanului mulţumită unui sistem de direcţie special calibrat şi mai direct.

Cu cele patru roţi directoare ale Şasiului Active Drive Laguna Coupe virează într-un unghi de cu până la 10% mai mic decât la sistemul cu două roţi directoare: 10,80 metri (similar cu cel al lui Clio) în loc de 12,05m. Manevrabilitatea crescută se face cel mai mult simţită în situaţii de parcare strânsă. Cu roţile din spate virând în direcţie opusă roţilor din faţă maşina efectiv îţi lasă senzaţia de pivotare, ceea ce înseamnă unghiuri mai mici de acţiune a volanului pentru realizarea unui cerc complet.

(continuarea in nr. 01/2021 al revistei AutoTehnica)

Articole asemanatoare

Back to top button