Home / Colectia 2016 / CUTIA DE VITEZE DSG DE LA VW (DQ250)

CUTIA DE VITEZE DSG DE LA VW (DQ250)

Cutia DSG (DQ250)

In functie de tipul ambreiajelor utilizate, de numarul de trepte, precum si de cuplul maxim de intrare, exista trei tipuri constructive de cutii DSG:

Cutia DSG DQ250 a fost lansata in 2003, fiind prima cutie de viteze cu dublu ambreiaj ce echipeaza un automobil de serie. Primul automobil echipat cu cutia DSG a fost VW Golf Mk4 R32, urmat de Audi TT 3.2. Cutia DSG este disponibila pentru motoarele dispuse transversal, cu rotile motoare fata precum si pentru automobilele cu tractiune integrala. In momentul de fata cutia DSG echipeaza majoritatea marcilor din grupul Volkswagen (VW, Audi, Skoda, Seat).

Avantajele cutiei DSG imbina avantajele cutiei de viteze manuala (randament ridicat, sportivitate) cat si avantajele unei cutii de viteze automate (confort, schimbarea treptelor de viteza fara intrerupere a cuplului motor).

2_cutie_DSG_VW_DQ250

 

 

 

 

 

Cutie DSG (DQ250)

1. radiator ulei transmisie
2. pompa ulei transmisie
3. modul mecatronic
4. ambreiaje multidisc

Datorita controlului optim al ambreiajelor si a legilor adaptive de schimbare a treptelor de viteza cutiile DSG sunt pe placul utilizatorilor de cutii automate clasice. De asemenea, modul Manual de schimbare a treptelor precum si rapiditatea trecerii dintr-o treapta in alta, pun cutiile DSG si in atentia celor care agreeaza cutiile de viteze manuale.
Mai mult, adoptand un stil de condus economic, automobilele echipate cu cutii DSG sunt capabile de consum de combustibil comparabil cu cele cu cutii de viteza manuale.

Cuplul motor este transferat, prin intermediul celor doua ambreiaje, arborilor de intrare in cutia de viteze. Un arbore de intrare transmite miscarea treptelor impare (1, 3 si 5) iar cel de-al doilea treptelor pare (2, 4 si 6) si treptei de mers inapoi (R).
3_cutie_DSG_VW_DQ250                                                            Sectiune longitudinala cutie DSG (DQ250)

1. angrenare diferential
2. treapta de mers inapoi
3. treapta 6
4. treapta 5
5. treapta 1
6. treapta 3
7. treapta 4
8. treapta 2
9. angrenare diferential
10. diferential
11. arbore de intrare 1
12. arbore de intrare 2
13. ambreiaj 2
14. ambreiaj 1

De exemplu, pentru a transmite cuplul motor in treapta 1, ambreiajul 1 (14) este cuplat si arborele de intrare 1 (11) este antrenat. Treapta 1 se realizeaza prin angrenajul (5) si tuatpeunul din cei doi arbori de iesire. Fiecare arbore de iesire angreneaza cu coroana diferentialului (10) prin itermediul unor angrenaje (1 si 9).
Cu treapta 1 cuplata se poate pre-selecta treapta a doua iar in momentul schimbarii efective a treptei de viteza ambreiajul 1 se decupleaza si ambreiajul 2 se cupleaza preluand cuplul motor.

 

(continuarea in nr. 02/2016 al revistei AutoTehnica)

About xmeditor

Check Also

Functionarea si remedierea defectelor mecanismului de servodirectie hidraulic

Functionarea si remedierea defectelor mecanismului de servodirectie hidraulic Sistemul de asistare (electric, hidraulic sau electrohidraulic) …