Home / Colectia 2016 / POMPA DE INJECTIE DELPHI DFP6 – VW 1.2 TDI BlueMotion

POMPA DE INJECTIE DELPHI DFP6 – VW 1.2 TDI BlueMotion

La simpozionul International de Motoare de la Viena, pe 31 aprilie 2010, Delphi a prezentat noua pompa de injectie de inalta presiune, monopiston, DFP6. Constructia pompei este simpla, robusta, are masa redusa si dimensiuni mici, fiind capabila sa livreze o presiune maxima de 2000 bari.

 

 

Capacitatea specifica (debitul) este 0.42 cm3/rotatie, turatia maxima fiind de 6000 rot/min. Datorita functionarii la turatii ridicate arborele de antrenare al pompei poate fi conectat direct la arborele cotit al motorului cu raportul de transmitere 1:1. Carcasa este turnata, din aluminiu ceea ce a permis obtinerea unei mase de numai 2.4 kg.

indexxx
Pompa de injectie DFP6 – componente

1. IMV (supapa electrohidraulica de reglare a debitului)
2. conector electric supapa IMV
3. racordul de intrare
4. racordul de retur
5. carcasa pompa
6. tachet cu rola
7. cama cu doi lobi
8. pin de fixare
9. arbore de antrenare
10. cap hidraulic
11. supapa de admisie
12. piston plonjor
13. supapa de evacuare
Arborele de intrare (9) este antrenat de arborele cotit al motorului prin intermediul unei fulii fixata de pinul (8). Pentru a creste randamentul pompei, prin reducerea frecarilor, s-a utilizat un singur piston (12) actionat de un tachet cu rola (6) si o cama cu doi lobi (7). Astfel, la fiecare rotatie a arborelui de intrare (9), pistonul (12) efectueaza doua curse de comprimare a combustibilului.
Capul hidraulic (10) a fost optimizat in sensul cresterii randamentului volumetric si a scaderii frecarilor. Comparativ cu versiunile precedente, acesta integreaza supapa de control a debitului (1), supapa de admisie (11) si supapa de evacuare (13).

indexp
Pompa de injectie DFP6

Supapa de control a debitului (1) este utilizata pentru a regla debitul combustibilului care intra in camera de compresie (piston). Bucla de control, din calculatorul de injectie, compara nivelul de presiune necesar cu presiunea din rampa de combustibil. Prin actionarea acestei supape calculatorul de injectie reduce sau creste presiunea din rampa astfel incât sa fie egala cu presiunea necesara.
Comparatia pompei DFP6 cu versiunile anterioare (DFP1.x si DFP3.x)

 

(continuarea in nr. 03 / 2016 al Revistei AutoTehnica)

About xmeditor

Check Also

Functionarea si remedierea defectelor mecanismului de servodirectie hidraulic

Functionarea si remedierea defectelor mecanismului de servodirectie hidraulic Sistemul de asistare (electric, hidraulic sau electrohidraulic) …