Home / Colectia 2014 / MOTORUL DIESEL AUDI V12 6.0 TDI 500 CP

MOTORUL DIESEL AUDI V12 6.0 TDI 500 CP

MOTOR 1Motorul TDI de 6.0 litri, cu 12 cilindri in V, dezvoltat de Audi este cel mai performant motor diesel ce echipeaza un automobil. Acesta este caracterizat de un cuplu fenomenal de 1000 Nm incepand de la 1750 rot/min si o putere maxima de 500 CP la 3750 rot/min.

Motorul TDI 6.0 litri, V12, 500 CP

Motorul V12 TDI echipeaza Audi Q7. Echipat cu acest motor SUV-ul este capabil de performante dinamice similare cu cele ale automobilelor sportive: demaraj 0-100 km/h in doar 5.5 s si o viteza maxima (limitata electronic) de 250 km/h. Toate acestea in conditiile in care masa acestuia este de 2605 kg iar consumul declarat este de 14.8/9.3/11.3 litri/100 km (urban/extra-urban/combinat).

Motorul TDI 6.0 litri, V12, 500 CP

Motorul are 12 cilindri dispusi in V, la un unghi de 60° si contine o mare parte din tehnologiile utilizate pe motoarele TDI V6 si V8 de la Audi. impreuna cu motorizarile pe benzina, 5.0 litri V10 TFSI si 6.0 litri W12, motorul V12 TDI echipeaza automobilele de top din gama Audi.

Motorul TDI 6.0 litri, V12, 500 CP

O mare parte din tehnologiile utilizate pe motorul V12 TDI au ca sursa motorul V10 TDI, ce echipeaza automobilul sport R10, cu care Audi a castigat cursa de 24 de ore de la Le Mans. Motorul V12 TDI este echipat cu sistem de injectie Bosch, cu rampa comuna, cu presiuni de injectie de pana la 2000 de bari, similar cu cel utilizat pe Audi R10.

Motorul TDI 6.0 litri, V12, 500 CP – mecanismul motor si sistemul de distributie
Motorul V12 TDI este caracterizat de o serie de particularitati tehnologice:

° performate dinamice excelente
° consum redus de combustibil
° zgomot si vibratii reduse
° masa scazuta
° sinergie cu familia de motoare in V
° conform cu normele de poluare Euro 5

Caracteristici tehnice motor V12 TDI Audi
Motorul TDI 6.0 litri, V12, 500 CP – curbele de cuplu si putere

Arborele cotit al motorul este forjat din otel aliat de inalta rezistenta. Pentru a reduce vibratiile torsionale arborele cotit are prevazut un amortizor vascos. Pentru cresterea rezistentei la oboseala s-a optat pentru solutia cu fus maneton comun. Astfel cate doua pistoane, opuse, sunt conectate prin intermediul bielei la acelasi fus maneton.

Motorul TDI 6.0 litri, V12, 500 CP – arborele cotit si grupul piston

Constructia blocului motor s-a bazat pe experienta acumulata cu motoarele V6 si V8 TDI. Pentru a avea rigiditate marita, blocul motor este turnat din fonta cu grafit lamelar. Baia de ulei este din aluminiu pentru a reduce masa totala a motorului.

(continuarea in nr. 09 / 2014 al revistei AutoTehnica)

 

About xmeditor

Check Also

COMPONENTA SI FUNCTIONAREA AMBREIAJULUI

Ambreiajul este inclus in transmisia automobilului in scopul compensarii principalelor dezavantaje ale motorului cu ardere …