Home / Colectia 2013 / TRUCURI SI SFATURI PENTRU CERUIRE/POLISARE

TRUCURI SI SFATURI PENTRU CERUIRE/POLISARE

Polisarea este un proces de revitalizare a stratului de suprafata al vopselei care pe langa o lustruire si o curatare in profunzime a vopselei, indeparteaza oxidarile, urmele vechi de ceara si zgarieturile minore. Acest tratament pregateste suprafata pentru ceruire si garanteaza obtinerea unei straluciri maxime.

 

 

Dealerii auto dar si proprietarii de autovehicule stiu ca o curatare autentica, o polisare si o ceruire profesionala, pot transforma orice masina, oricat de matuita ar fi vopseaua, intr-una cu un aspect foarte placut, cu vopseaua lucind de parca masina ar fi noua sau proaspat vopsita.

55
Toate vopselele imbatranesc datorita expunerii la actiunea razelor ultraviolete, poluarii, ploilor acide dar si datorita factorului uman, ce isi lasa amprenta deseori pe autoturisme. Cu timpul, cele mai frumoase finisaje se degradeaza, capatand un aspect uzat, tocit. Doar aplicand o ceara, peste aceste suprafete matuite nu vom face decat sa cream o stralucire vaga, subtire, una de suprafata. Pentru a dezvalui adevarata intensitate a vopselei, pentru a-i da profunzime si claritate este necesar sa o supunem unei polisari profesionale. Polisarea este un proces de revitalizare a stratului de suprafata al vopselei care pe langa o lustruire si o curatare in profunzime a vopselei, indeparteaza oxidarile, urmele vechi de ceara si zgarieturile minore. Acest tratament pregateste suprafata pentru ceruire si garanteaza obtinerea unei straluciri maxime si a efectelor dorite (adancime, efect de ud, etc.).
Alegerea unui polis dintre sutele de produse care exista, cu diferitele lor grade de abrazivitate sau de “putere de taiere”, poate fi o treaba dificila. Exista paste de polis pentru vopsele multistrat, lacuite, pentru vopsele intr-un singur strat, paste pentru aplicare manuala si aplicate mecanic, cu masina de polis de inalta viteza dar si paste ce sunt special create in functie de uzura/imbatranirea vopselei, uzura, ce se poate cuantifica cel mai usor in numarul de ani de la fabricarea vehiculului.
Polisarea unei masini mai noi de doi ani, o data sau de doua ori pe an va pastra aspectul de “masina noua” al acesteia pentru ani si ani de zile. Masinile mai noi sunt de obicei lacuite. Selectati un polis
non-abraziv si care prezinta siguranta pentru lac.Toate se folosesc insotite de un detergent universal usor si lubrifiant. Un polis eficient, necesita un efort mai mare pentru aplicare (are un grad crescut de abrazivitate si trebuie lustruit pana la obtinerea rezultatului dorit) dar contine o imbogatire speciala cu uleiuri care adauga profunzime culorilor inchise.
Pentru polisarea unei masini mai vechi de doi ani,in cazul in care finisarile automobilului au fost intretinute corespunzator, puteti folosi unul dintre polisurile non-abrazive amintite mai sus.

56

Daca suprafata vopselei prezinta zgarieturi usoare, urme de spalare si oxidari minore, este recomandabil sa utilizati masina de polis cu viteza variabila – veti obtine rezultate cu adevarat exceptionale; puteti folosi o masina de polis orbitala pentru rezultate foarte bune. Daca stratul de la suprafata vopselei contine zgarieturi adanci, asa numitele “gravuri” provocate de ploile acide si/sau severe oxidari, folositi masina de polis cu turatie variabila. Apoi, aplicati si un strat de ceara de protectie pentru o conservare mai indelungata a rezultatului obtinut.

57

(continuarea in nr. 10 / 2013 al revistei AutoTehnica)

 

About xmeditor

Check Also

INJECTORUL- FUNCTIONAREA SI REMEDIEREA DEFECTELOR

  Injector este o supapa care injecteaza carburantul la motoarele cu ardere interna, fie in …