Home / Colectia 2013 / CHIULASA

CHIULASA

  Chiulasa formeaza impreuna cu pistonul camera de ardere si inchide in partea superioara cilindrul.
El preia subansamblele pentru schimbarea gazului, bujiile si/sau ventilele de injectie respectiv duzele de injectie.

 

 

 

In functie de directionarea gazului se deosebesc 2 forme de baza:

42  1. Chiulasa cu circulatie opusa a gazelor

Canalele de aspiratie si eliminare a gazului au orificii pe aceasi parte a chiulasei. Aceasta ordonare ingusteaza conducerea de aer proaspat si gaz de ardere, insa are avantajul unor curse mai scurte ale gazului in cazul admisiei. In cazul montarii transversale a motorului rezulta avantajul spatiului.

 

43    2. Chiulasa cu curent transversal                                                                                                     
Canalele de aspiratie si de evacuare se afla in parti opuse, astfel incat rezulta o directionare in diagonala a curentului. Aceasta ordonare permite o structura mai libera a canalelor, etansarea este imbunatatita iar distribuirea fortelor de tensiune ale suruburilor de fixare pe galerie este mai uniforma.

44

 

Pentru transmiterea mai buna a caldurii si din motive de greutate la motoarele de automobile chiulasa se fabrica din aluminiu.

 

 

 

 

 

 

 

Garnitura de chiulasa 45
Garnitura de chiulasa are sarcina de a etansa unul fata de altul si inspre exterior camerele de ardere, canalele agentului de racire si canalele de ulei. Garnitura se inlocuieste dupa demontarea chiulasei.
Deoarece garnitura de chiulasa este un component foarte important si pretentios, schimbarea trebuie executata cu deosebita atentie.

Atentie!
Lucrarile prezentate sunt numai cele de baza care nu pot inlocui literatura tehnica.

Demontarea/montarea chiulasei
• in majoritatea cazurilor chiulasa se poate demonta/monta cand motorul este deja montat pe masina.
• la motoarele cu arbori cu cama situati in partea superioara, dupa remontarea chiulasei este necesara reglarea timpilor de comanda ai supapelor.
• in plus la motoare Otto cu distribuitor de aprindere, sistemul de aprindere trebuie reglat exact, de asemenea si pompa de injectie in cazul motoarelor Diesel.                                                                                      • la motoare cu arbori cu cama situati in partea de jos (Boxer motor, Motor Diesel 4 cilindri LT) dupa montare este necesara reglarea jocului de supapa, respectiv o reglare de baza a tachetului hidraulic.

(continarea in nr. 08/ 2013 al revistei AutoTehnica)

About xmeditor

Check Also

INJECTORUL- FUNCTIONAREA SI REMEDIEREA DEFECTELOR

  Injector este o supapa care injecteaza carburantul la motoarele cu ardere interna, fie in …