Home / Colectia 2012 / SISTEMUL DE INJECTIE Common Rail

SISTEMUL DE INJECTIE Common Rail

Acest tip de injectie, este unul direct, folosit la motoarele cu ardere interna, mai ales pentru motoarele cu aprindere prin comprimare. Cel mai important aspect al unui motor common rail este faptul ca distributia combustibilului la injectoare se face dintr-o conducta principala (de aici si denumirea common rail) de mare presiune, catre fiecare injector in parte.

 

Vehiculele echipate cu motoare Diesel ocupa un loc din ce in ce mai important in vanzarile de vehicule noi.

Cele mai importante motivele ale alegerii acestui tip de motorizare, de catre client, sunt urmatoarele:

  •  Carburantul utilizat este inca mult mai ieftin decat cel pentru motoarele cu benzina;
  •  Randamentul motoarelor Diesel este superior celui de la motoarele cu benzina, consumul este deci mai scazut.

Principiul de functionare al motorului Diesel

Diferit de motorul cu benzina unde aprinderea este comandata, motorul Diesel functioneaza datorita aprinderii spontane a carburantului in timp ce este injectat in camera de ardere.

Pentru aceasta, urmatoarele conditii sunt necesare:

  •  Temperatura aerului in momentul injectiei trebuie sa fie de aproximativ 600° C (400° C minimum). Aceasta temperatura este atinsa prin comprimarea aerului admis in motor.
  •  Motorina este injectata sub presiune inalta (de la 130 la mai mult de 1000 bari) pentru a obtine o pulverizare care sa permita arderea completa a carburantului.

Ciclul mixt

Pentru motoarele Diesel rapide, se utilizeaza un ciclu care permite arderea in doi timp: o parte se face la volum constant, cealalta se face la presiune constanta (ciclul lui Sabathe).

Compresia aerului admis trebuie sa permita obtinerea temperaturii necesare la finele compresiei odata cu inceperea injectarii de carburant.


Continuarea in Nr. 11/2012

About xmeditor