Home / Colectia 2012 / Nr. 08 / 2012 / Motorul 2.0L TDI

Motorul 2.0L TDI

Constructie si functionare

 

Performanta si dinamica conducerii, confortul, economia de combustibil si emisiile au fost considerabil imbunatatite datorita dezvoltarii ulterioare consecvente a tuturor componentelor motorului, a procedurii de combustie, materialelor si proceselor implicate, precum si a presiunilor de injectie. Pentru a se conforma normelor tot mai stricte in privinta emisiilor si pentru a reduce consumul de combustibil tot mai mult, crescand in acelasi timp puterea, Volkswagen utilizeaza generatia de motoare TDI cu tehnologie cu 4 supape. Motorul TDI 2.0 a fost primul motor diesel cu 4 cilindrii care era dotat cu tehnologie cu 4 supape in grupul Volkswagen, fiind dezvoltat pentru folosirea lui la Touran, Golf 2004 si la alte autovehicule.

Motorul TDI 2.0 l 103kW este primul de acest gen in noile generatii de motoare diesel dotate cu tehnologie de 4 supape de la Volkswagen. O versiune cu lOOkW a motorului a fost deja introdusa la Volkswagen Touran. Aceasta reprezinta o dezvoltare ulterioara a motorului TDI 1.9L/96kW. Cresterea capacitatii motorului, in comparatie cu cel standard, a fost realizata prin redimensionarea alezajului.

Noul motor TDI 2.0L/103kW caracterizeaza o chiulasa din aluminiu cu ventilator tangential dezvoltata recent cu doua supape de admisie si doua supape de evacuare la fiecare cilindru. Aspecte tehnice esentiale sunt reprezentate de un radiator manevrabil pentru recircularea gazelor de esapament, o flansa de etansare a arborelui cotit dotata cu sensor de viteza a motorului si un nou sistem preglow. Chiulasa motorului TDI 2.0L este de tip ventilator tangential, realizata din aluminiu, cu doua supape de admisie si doua de evacuare pe fiecare cilindru. Supapele sunt instalate vertical. Cei doi arbori cu came sunt angrenati cu ajutorul unei curele dintate. Pe langa supapele de evacuare, arborele cu came de evacuare este responsabil cu furnizarea impulsului la injectoare. Pe langa supapele de admisie, arborele cu came de admisie este responsabil cu furnizarea impulsului la pompa tandem. Actionarea supapei se realizeaza prin intermediul bratelor culbutorilor, care sunt montate pe axele cu came.

Continuarea in numarul 8/2012.

 

About xmeditor